از دید پزشکی یا بهتر بگم از نگاه علمی که بخوایم به مفهوم کراتین مو بپردازیم لازم هست اول بدونیم که کراتین چی هست. در علم پزشکی تعریف شده که کراتین یک پروتئین هست که کار اون تقویت بخش های حیاتی بدن مثل پوست،مو،ناخن و دندان میشه.

جالب هست بدونید که در طول شبانه روز تعداد زیادی از سلول های کراتین بدن به دلایل زیادی مانند فشارهای عصبی یا فشارهای محیطی از بین می‌روند.

به طور کلی منظور از کراتینه کردن مو این است که با یک جایگزین مناسب مثل ماسک کراتین محتوای کراتین مو را جایگزین کنیم. درواقع با این کار موهای فر و بد حالت ما صاف و نرم شده و بعد از مدتی براق شده و دیگه اون پیچش اولیه رو نداره.

آسیب های کوتیکول مو یکی از دلایل پیچش مو هستند که کراتین مو که از طریق محصولاتی مثل شامپو یا ماسک کراتین بدست میارید این آسیب ها رو ترمیم میکنند و در نتیجه موهای شما براق شده و از اون حالت وز مو خارج شده و زیبایی خیلی خوبی رو به موهای سر شما میدن.

 

چه نوع مویی مناسب استفاده کراتین مو هست ؟

در جواب باید بگیم که کیفیت موهای طبیعی بهترین گزینه هست اما خب زیبایی و اهمیت دادن به زیبایی نکته ای هست سلیقه ای هست و اگر شما به موهای نرم و صاف نیاز داشته باشید ممکن موهای طبیعی شما این زیبایی رو به شما نده پس در نتیجه ناچار به استفاده از کراتین مو هستید. در نتیجه پیشنهاد اول ما افرادی هستند که واقعا موهای بسیار وز دارند و به نوعی قابل شانه کردن نباشه اما افراد دیگر هم میتوانند از محصولات استاندارد و خوبی مثل ماسک کراتین فلاویا از این قابلیت بهره‌مند شوند.

 

کاندیشنر فراموش نشه

فراموش نکنید که اگر قصد استفاده از ماسک کراتین رو دارید باید از شامپو روزانه کراتین مو و از اون مهم تر کاندیشنر هم باید استفاده کنید تا اثر ماسک کراتینه شما به صورت دائمی بمونه و صافی و نرمی شما و صد البته براق بودن موی سر شما حالت خودش رو برای مدت طولانی تری حفظ کند.

 

سرامید پروتئین

شکنندگی موی سر یکی دیگه از مشکلاتی هست که خیلی از افراد رو اذیت میکنه و همیشه باعث حالت بد موهای سر میشن. در شامپو روزانه و محصولات کراتینه که استفاده می کنید با توجه به وجود سرامید پروتئین این مشکل برطرف میشه. سرامید مو عاملی هست که باعث میشه یک لایه محافظ دور ساقه مو تشکیل بشه و از ساقه مو محافظت کنه و در نتیجه از شکستگی مو جلوگیری بشه.

  • مدیریت
  • 7 شهریور 1398
  • 308 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *