سلام دوستای خوبم امیدوارم که حالتون خوب باشه امروز هم با یک آموزش کاربردی خوب در خدمت شما هستیم.

در این آموزش قصد دارم به شما نحوه انتخاب صحیح رنگ رژ لب مختص به خودتون رو آموزش بدم. شما بعد از این آموزش یادمیگرید که چه رنگ رژ لب به شما و پوست شما قشنگ تر هست.

 

مشکل کلی در نوع ظاهر و رنگ پوست

خب دوستان شاید برای شما پیش اومده باشه که یک روز از خواب بلند میشید و می‌بینید که قیافتون یکجوری شده که مثلا احساس میکنید که واای امروز روز من نیست.

یا نمیدونم چرا امروز آرایشم بهم نمیاد و یا مثلا امروز چهره‌ام خوش آرایش نیست. دوستان این نوع نگرش اصلا صحیح نیست  شما صورتتون همونی هست که دیشب بوده.

علت چی هست؟

این مشکل از انتخاب اون رنگ هایی هست که استفاده کردید و حتی نوع و رنگ لباسی هم که انتخاب می‌کنید میتونه تاثیر زیادی در این نوع نگرش شما داشته باشه.

امروز خوش آرایش نیستم!

مثلا اگر لباس تنتون با رنگ تناژ صورتتون نیاد میتونه همچین حسی رو در شما ایجاد کنه که بگید امروز چهره من خوش آرایش نیست. این مشکل کلی بود اما امروز بحثمون صرفا در مورد رژ لب هست.

 

چه رنگ رژ لب هایی به ما قشنگ تر میاد

همینطوری که در عکس زیر می‌بینید من از رژ لب قرمز استفاده کردم و دلیل اینکار هم این بوده که خیلی از دوستان با این رژ لب مشکل دارند و مدام به من میگید که رژ لب قرمز به من نمیاد.

معجزه رژ لب قرمز

دوستان امکان نداره رژ لب قرمز کلاسیک به خانمی نیاد شما کافیه یک سری نکات در خصوص استفاده صحیح این رنگ رژ لب بدونید.

نتیجه

پس اگر تا الان فکر می‌کردید رنگ رژ لب قرمز به شما نمیاد اشتباه می کردید من الان به شما توضیح میدم دلیل این موضوع چی بوده و چه مراحلی رو باید توی انتخاب رنگ رژ لب به کار ببرید تا بتونید یک رنگ رژ لب متناسب با چهره خودتون رو انتخاب و استفاده کنید.

 

تشخیص تناژ پوست

وقتی شما میخواین رژ لب رو انتخاب کنید به صورت کلی نه فقط رنگ رژ لب قرمز منظورم به طور کلی هست، باید بدونید که تناژتون چه رنگی هست.

راه تشخیص چی هست؟

یکی از راه هایی که میتونید تشخیص بدید که آیا تناژ پوست شما سرد هست یا گرم باید به قسمت داخلی مچ دستتون نگاه کنید و رگ های دستتون رو ببینید اگر رنگ رگ دستتون سبز هستش شما صد‌در‌صد رنگ تناژ پوستتون گرم هست.

تناژ گرم

راه حل برای تشخیص پوست هایی با تناژ سرد

اما اگر رنگ رگ دستتون آبی یا بنفش دیده میشه این بدین معناست که رنگ تناژ پوست شما سرد هست. اما اگر هردو رو می‌بینید یعنی هم رنگ سبز می‌بینید و هم اینکه رنگ های متمایل به آبی و بنفش رو می‌بینید یعنی شما تناژ پوستیتون خنثی هست.

 

انتخاب رنگ رژ لب بر اساس تناژ پوست

وقتی که فهمیدید که تناژ پوست شما سرد یا گرم و یا خنثی هست به همون نسبت رنگ رژ لب هاتون رو هم باید انتخاب کنید، یعنی چی؟ ببینید ما رژ لب هایی داریم که توش آبی داره دقیقا مثل عکس زیر:

رنگ های صورتی

و یا اینکه رنگ صورتی داره پس اگر تناژ پوست شما سرد هست بیشتر رژ لب هایی رو انتخاب کنید که بیشتر رنگ آبی یا صورتی داخل اونها داره به عکس زیر دقت کنید تا بهتر متوجه منظور من بشید:

رنگ رژ صورتی

انتخاب رنگ رژ لب برای تناژ گرم

اما اگر شما تناژ پوستی گرم دارید یعنی رگ های دستتون سبز بود باید رژ لب هایی رو انتخاب کنید که رنگ نارنجی بیشتر در اون دیده میشه برای درک بهتر این موضوع به عکس زیر دقت کنید:

رنگ رژ لب مخصوص تناژ گرم

تناژ خنثی باشیم تکلیف چی هست؟

اگر شما هم دارای رنگ تناژ خنثی هستید باید بگم جزء خوش شانس ترین آدم ها هستید چرا که هر رنگی رو به عنوان رنگ رژ لب انتخاب کنید به چهره و پوست صورت شما میاد. این موضوع در خصوص رنگ لباس یا رنگ مو هم صدق میکنه.

 

تست رنگ رژ لب را چطوری انجام بدیم

یکی از بهترین راه ها برای تست رنگ رژ لب در فروشگاه ها این هستش که رنگ رژ لب رو بزنید به دستتون و اونجا تست کنید.

فروشنده رو هم در نظر بگیرید

البته خیلی از فروشگاه ها ممکن این اجازه رو به شما ندن اما اگر بتونید این کار رو انجام بدید خیلی میتونه به شما کمک کنه تا رنگ رژ لب صحیح رو برای خودتون انتخاب کنید.

هیچی عکس نمیشه 🙂

برای درک بهتر از این موضوع بهتره این قسمت از دستتون که در عکس زیر مشخص کردم رو برای تست رنگ انتخاب کنید:

تست رنگ رژ لب

تست رنگ روی دست

خب همانطور که گفتم اگر شما رنگ تناژ پوستتون سرد یا گرم و یا خنثی باشه به راحتی میتونید رنگ رژ لب رو روی دستتون تست کنید.

تست رنگ رژ لب روی دست

نتیجه گیری نهایی

خب از این به بعد هر زمان که خواستید یک رژ لب مخصوص به خودتون رو انتخاب کنید میدونید چطوری و از کجا این تست رنگ رو انجام بدید تا یک چهره جذاب و خوش آرایش داشته باشید.

امیدوارم از این آموزش بهره کافی رو برده باشید با آموزش های کاربردی دیگه سایت با ما همراه باشید.

 

منبع : کانال یوتیوب سامر میکاپ

  • مدیریت
  • 14 مرداد 1398
  • 2184 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *