ریمل چشم
ریمل چشم و روش‌های پاک کردن ریمل چشم ضد آب

در این مقاله آموزشی برای شما همراهان همیشگی یوتاب در ارتباط با پاک کردن ریمل چشم ضد آب به شما اطلاعاتی می‌دهیم که این اطلاعات در مورد پاک کردن ریمل چشم شما بدون آسیب دیدن چشم برای شما مفید است.

اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که عاشق مژه بلند و پرحجم هستید ابتدا باید یک ریمل مناسب چشم خود را بیابید. ریملی که ضمن بلند کردن طول مژه و پرپشت نشان دادن حجم مژه باعث ایجاد حساسیت چشمی برای شما نشود.

همچنین در استفاده از ریمل باید حواس خود را جمع کنیم که به چشم‌های خود آسیب نزنیم.
ریمل‌های ضدآب برای اینکه ماندگاری بیشتری بر روی مژه‌ها دارند طرفداران خاص خود را دارند. چراکه بدون استرس از به هم ریختن آرایش چشم‌ها می‌توان به فعالیت‌های روزانه و حتی شنا کردن پرداخت.

اما در ادامه این مقاله آموزشی به شما روش‌هایی را آموزش می‌دهیم که باعث راحت‌تر پاک شدن مژه‌ها از ریمل چشم می‌شود.

روش‌های پاک کردن ریمل چشم ضد آب

مژه‌ها نیز مانند پوست به استراحت نیاز دارند وگرنه با استفاده زیاد از ریمل و خودداری کردن از پاک کردن ریمل چشم، در بلندمدت باعث ریختن مژه‌ها و ایجاد حساسیت چشم و پوست پاک می‌شود.

در پاک کردن آرایش چشم باید حساسیت بیشتری به خرج دهید. پوست دور چشم حساس‌تر و ظریف‌تر از بقیه نواحی صورت است به همین دلیل باید به‌آرامی آرایش چشم را پاک کرد. چشم‌ها نیز بسیار حساس هستند پس برای پاک کردن ریمل به شما توصیه می‌کنم با ملایمت بیشتری کارکنید.

ریمل چشم ضد آب
روش‌های پاک کردن ریمل چشم ضد آب

پاک کردن ریمل با محلول پاک کننده آرایش چشم

ابتدا باید مقداری از محلول پاک‌کننده آرایش چشم را بر روی پد پنبه‌ای بریزید و در ادامه این پد را بر روی مژه‌ها برای چند ثانیه نگه‌دارید تا مژه‌های شما به‌صورت کامل مرطوب و نرم شوند. پس‌ازآن که به این مرحله (نرم و مرطوب شدن مژه‌ها) رسیدید باید پد را به‌آرامی و با ملایمت از بالا به سمت پایین مژه بکشید.

این کار را تا جایی ادامه دهید که ریملی بر روی مژه‌ها باقی نماند. دقت داشته باشید که این مرحله باید به‌آرامی و بدون هیچ‌گونه عجله انجام پذیرد.

پاک کردن ریمل ضدآب با روغن طبیعی

اگر پوست خشکی دارید این روش را امتحان کنید. علاوه بر پاک کردن ریمل چشم شما باعث تقویت پوست و مژه‌هایتان می‌گردد.
با استفاده از این روش شما هم ریمل ضد آب خود را پاک می‌کنید و هم موجب تقویت مژه‌هایتان می‌شود.

در این روش شما می‌توانید از روغن نارگیل، بادام و زیتون استفاده کنید. مقداری از هرکدام از روغن‌های نام‌برده شده ( بستگی به خود شما دارد از کدام روغن استفاده کنید.) را گرم کرده و سپس تکه‌ای پنبه و یا پد پنبه‌ای را به آن روغن گرم شده آغشته کنید.

در این مرحله باید چشم‌ها را کاملاً بسته نگه‌داریم تا روغن وارد چشم نشود سپس پنبه و یا پد پنبه‌ای آغشته به روغن را بر روی مژه‌های خود به‌آرامی و با ملایمت از بالا به پایین ماساژ دهیم. با این کار هم به تقویت مژه‌ها کمک کردیم و هم باعث پاک کردن مژه‌ها از ریمل ضد آب شده‌ایم.

به شما توصیه می‌کنم پس از تمیز کردن چشم از ریمل ضد آب با روغن طبیعی چشمان خود را با آب سرد شستشو دهید.

پاک کردن ریمل با استفاده از شامپو بچه

اگر محلول پاک‌کننده آرایشی در دسترس شما نیست و یا پوست شما به مواد شوینده حساسیت دارد به شما توصیه می‌کنم از یک شامپو بچه خوب استفاده کنید. شامپو بچه ضمن اینکه آرایش صورت و ریمل شمارا پاک می‌کند باعث می‌شود، منافذ پوست صورتتان از هر نوع آلودگی تمیز می‌شود.

اجازه دهید ابتدا به شما یک هشدار جدی بدهم به‌هیچ‌عنوان برای پاک کردن ریمل چشم ضدآب خود از شامپوی معمولی استفاده نکنید چراکه موجب بروز حساسیت و تحریک چشمان شما می‌شود.

برای پاک کردن ریمل ضدآب خود ابتدا شامپوی بچه را به پنبه و یا پد پنبه‌ای بزنید سپس به‌آرامی بر روی مژه‌های خود ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که ریمل چشم شما به‌صورت کامل از روی مژه‌هایتان پاک شود تکرار کنید. پس‌ازاین مرحله زمان آن رسیده که چشم و مژه‌های خود را با آب سرد بشویید تا مژه‌ها از هرگونه کف شامپو بچه تمیز شود تا موجب حساسیت در چشم شما نشود.

 ریمل چشم
پاک کردن ریمل چشم با استفاده از شامپو بچه

پاک کردن ریمل ضدآب با استفاده از کرم سرد

اگر پوست مستعد جوش ندارید و دارای پوست خشک و یا معمولی هستید می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده و آب‌رسان برای تمیز کردن ریمل ضدآب خود کمک بگیرید. در این روش ابتدا باید پوست خود را با ژل شستشو صورت و یا هرگونه شوینده صورتی که مناسب پوست شما می‌باشد، بشویید.

پس‌ازآن مقداری کرم مرطوب‌کننده آب‌رسان را به پنبه و یا پد پنبه‌ای بزنید و بر روی مژه‌های خود ماساژ دهید. دقت داشته باشید این کار را به‌آرامی و با ملایمت انجام دهید تا زمانی که مژه‌های شما از ریمل ضدآب به‌صورت کامل پاک شود.
بعد از انجام این مرحله باید صورت خود را با آب گرم بشویید.

جمع‌بندی

ابتدا به شما توصیه می‌کنم از ریمل ضدآب استفاده نکنید چراکه به دلیل ماندگاری بالای این نوع ریمل چشم‌ها به‌آسانی از روی مژه‌ها پاک نمی‌شود و ممکن است مژه‌هایتان پس از استفاده از این نوع ریمل چشم بریزد. شاید چشم شما به ریمل ضدآب حساسیت داشته باشد.

اما اگر به هر دلیلی خواستید از این نوع ریمل چشم‌ها استفاده کنید برای پاک کردن آن از روی مژه‌هایتان می‌توانید از روش‌های توضیح داده‌شده در بالا استفاده کنید.

امیدوارم این مقاله آموزشی در ارتباط با پاک کردن ریمل ضدآب برای شما همراهان همیشگی یوتاب مفید واقع‌شده باشد.
پیروز و سربلند باشید.

  • مدیریت
  • 28 خرداد 1399
  • 264 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *