سایه زیر چشم

سلام دوستان امروز میخوایم در مورد سایه زیر چشم باهاتون صحبت کنم. اول از هرچیزی ما برای چی باید زیر چشممون باید سایه بندازیم!؟

خب از لحاظ زیبایی شناسی وقتی سایه زیر چشم نمی‌زنید چشممون از اون چیزی که هست ریز تر دیده میشه. جالبه بدونید خیلی از دوستان از ما پرسیده بودن وقتی از کانسیلر استفاده میکنیم چشممون ریزتر دیده میشه و ما در جواب بهشون میگیم که کانسیلر باعث میشه پوست زیر چشم شما بیشتر دیده بشه و خب قاعدتا چشم شما هم ریزتر جلوه پیدا میکنه.

 

پس روشی که شما به کمک اون میتونید باعث بشه چشم شما بزرگ تر دیده بشه این هست که حتما باید سایه زیر چشم بزنید. یک چیز دیگه که خیلی ها در موردش می‌نالند اینه که چرا ما وقتی سایه زیر چشم می‌زنیم انگار یکی با مشت زده زیر چشم ما و اون قسمت به نظر میاد که کبود شده.

 

در جواب باید بگیم که چیزی که خیلی مهم هست و باید حتما به اون دقت کنید استفاده از براش مناسب هست. براش که برای سایه زیر چشم استفاده میکنید نباید بزرگ باشه چرا چون وقتی شما با یک براش بزرگ سایه رو بزنید صد در صد به خاطر حجم که داره باعث میشه سایه زیر چشم شما شکل کبودشدگی به خودش بگیره و این اصلا برای یک آرایش مناسب و خوب نیست.

 

خیلی خوب حالا سوال که پیش میاد این هست که براش درست برای زدن سایه زیر چشم چی هست؟  یکی از مدل هایی که من برای این منظور به شما معرفی میکنم که واقعا برای زدن سایه زیر چشم عالی هستند و آرایش شما رو خیلی خوب جلوه میدن، پنسیل براش ( pencil brush ) یا همون براش مدادی هست و همانطور که در عکس زیر می‌بینید از پایین به سمت بالا این براش ها تیزتر میشن:

پنسیل براش

پنسیل براش واقعا معجزه میکنند و برای استفاده سایه زیر چشم خیلی میتونند به شما کمک کنند اما اگر این مدل براش رو در اختیار نداشتید پیشنهاد میکنم از براش هایی استفاده کنید که فلت یا صاف باشند. همانطور که در عکس زیر می بینید این براش ها شاید بزرگ باشند اما اولا پهنای کمی دارند و از طرفی پهن هستند و برای زدن سایه زیر چشم میتونند گزینه مناسبی باشند:

فلت براش

خب تا اینجا فهمیدیم که انتخاب براش اشتباه چقدر میتونه توی سایه زیر چشم تاثیر بدی داشته باشه، اما حالا بریم سراغ نکته بعدی. یک اشتباه خیلی بزرگی که معمولا خیلی از ماها موقع زدن سایه میکنیم اینه که بالای چشم هیچی نمیزینم یعنی نه خط چشم داریم و نه هیچ چیز دیگه ای ولی پایین چشم رو خط چشم سنگین میکشیم و یا از اون بدتر سایه سنگین میکشیم.

 

این اشتباه هم سن شما را خیلی از اون چیزی که هست بالاتر نشون میده و هم اینکه دوباره اون حالت کبودی رو به ظاهر شما میده و مثل این میمونه که زیر چشم شما سنگین شده و افتاده و واقعا شکل بدی رو به آرایش صورت شما میده. پس خواهش میکنم اگر قصد استفاده سایه زیر چشم رو دارید حتما حتما بالای چشم رو هم یک تغییری بدید ولو اینکه یک سایه ساده باشه یا یک خط چشم سبک باشه.

 

نکته بعدی مربوط به فرم صورت ما میشه اگر شما یک صورت کوچک و خیلی گرد دارید شما باید حواستون باشه که سایه زیر چشم رو حتما سبک بزنید چون هرچی این سایه پایین تر زده بشه و سنگین تر زده بشه این باعث میشه که صورت شما کوچیک تر دیده بشه. راستی یکی از خوبی های سایه زیر چشم اینه که باعث میشه بینی شما یک کوچولو قدش کوتاه تر و جمع و جورتر هم دیده بشه و پیشنهاد میکنم خانمهایی که بینی خیلی بلندی دارندحتما از سایه زیر چشم استفاده کنند.

 

چیز دیگه ای که هست اینه که وقتی دارید از خط زیر چشم استفاده میکنید و قصد دارید سایه زیر چشم هم بزنید، خط زیر چشم رو زیاد blend نکنید یعنی همینطوری به حال خودش رهاش نکنید بره. ببینید دوستان این زیر چشم شما چه خط چشم و چه سایه باید محو باشه چراکه باعث میشه سن شما رو بالاتر از چیزی که هستید نشون بده.

 

رنگ سایه زیر چشم یکی از مهم ترین و توی چشم ترین بخش های یک آرایش میتونه باشه، البته که بسته به استایل آرایشی که دارید کار میکنید میتونه این رنگبندی متفاوت باشه اما من پیشنهاد میکنم از رنگ های استفاده کنید که قهوه ای مانند باشند من دو نمونه از این رنگ ها رو در عکس زیر مشخص کردم که میتونید ببینید:

رنگ-سایه

 

البته دستتون باز هست و هر رنگی که دلتون میخواد و دوست دارید میتونید استفاده کنید اما من خودم به شخصه این رنگ ها را برای سایه زیر چشم بیشتر ترجیح میدم. ببینید وقتی که شما میخواین زیر چشمتون رو سایه بزنید چشم شما وقتی که میخندید یک گردی زیر چشم شما به وجود میاد که در عکس زیر سعی کردم این مورد رو به شما بهتر نشون بدم:

گردی-زیر-چشم

دقیقا همون حالت رو سعی کنید سایه بزنید ولی دقت کنید زیاد پهن نباشه که اون حس کبود شدگی رو نشون بده. با pencil brush شروع میکنیم خیلی آروم زیر چشم رو میزنیم:

سایه-زدن

یک نکته رو همین الان بهتون بگم اگر چشم های گردی دارید سعی کنید گوشه های بیرونی چشم رو بیشتر سایه بزنید و هرچی به سمت گوشه های داخلی میرسید کم رنگ تر بزنید. اگر به خوبی این سایه ها را بزنید خودتون به خوبی متوجه میشید که چقدر چشم های شما بزرگتر و جذاب تر میشن.

 

خانم هایی که چشم ریزی دارید لطفا توی چشمتون رو خط چشم نکشید. چون وقتی که توی چشمتون رو مشکی کنید چشمتون از اون چیزی که هست کوچیک تر جلوه میکنه یا اگر میخواید توی چشمتون رو بکشید از رنگ های روشن استفاده کنید.

 

منبع : کانال یوتیوب summer Makeup artist

  • مدیریت
  • 2 مرداد 1398
  • 3190 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *