آموزش کانتور صورت یک مبحث خیلی خیلی مفصل و طولانی هست اما در این آموزش من سعی میکنم مطالب اصلی و کلی رو به شما آموزش بدم. ببینید دوستان شما هر نوع shape صورت که داشته باشید که معمولا هم متفاوت هست مثلا شیپ گرد داریم که در اون صورت ما کاملا گرد هست یا شیپ صورت مربعی تر داریم که خب همونطور که از اسمش پیداست پیشونی و چونه تقریبأ توی یک سایز هستند.

البته شیپ های دیگه مثل قلبی هم داریم که پیشونی یکمی بزرگتر هست و هرچه به سمت چونه نزدیک میشیم باریک تر میشه. اما کلا هدفم اینه که به شما توضیح بدم که شما کانتور رو جایی میکنید که قصد دارید اون قسمت رو کوچکتر نشون بدید و برای این کار لازم هست بدونید فرم صورت شما به چه صورت هست.

 

صورت پرفکت و عالی بیضی هست و معمولا این نوع صورت ها نیازی به آموزش کانتور صورت ندارند و مابقی فرم صورت ها باید به کمک کانتور کردن باید تلاش کنند تا شبیه به فرم یا شیپ بیضی شکل دربیان.

آموزش کانتور صورت مرحله اول

خب در ابتدا همانطور که در عکس بالا نشون دادم سعی میکنم اول یک مقدار از قسمت های گوشه های پیشونی و یک مقدار هم از گونه ها  رو کانتور میکنم اما بعد از اینکار نکته مهم زدن خط روی لپ شما هست تشخیص دقیق این خط یکمی دقت میخواد من یک راه خوب بهتون پیشنهاد میکنم که میتونید به خوبی این خط رو تشخیص بدید و رسم کنید.

قدیم ترها میگفتن صورتمون شبیه ماهی کنیم و هرجا لپ ما تورفتگی داشت همونجا خط رو رسم کنیم. ولی این راه حل دیگه خیلی خوب نیست چرا چون که این کار باعث میشد خط را پایین تر از حد درستش بکشید و یکجورایی انگار صورتتون رو انداختید درحالی که ما هدفمون این هست که گونه هامون لیفت کنه به سمت بالا بیاد.

اما خب راه صحیح چیه همانطور که در عکس بالا نشون دادم سعی کنید از گونه ها اندازه 2 سانت پایین تر بیاید و اونجا خط رو شروع کنید به رسم کردن خط البته سعی کنید اول کار خیلی پر رنگ نکشید بعدا اگر نیاز بود میتونید یک مقدار blend کنیم و بیشتر بشه.

آموزش کانتور صورت خط گونه

خب اگر شما هم مثل من سمت چونه یک مقدار چهارگوش تر بود صورتتون سعی کنید یک مقدار هم کانتور رو اون قسمت رسم کنید. و اگر هم قبقب دارید هم میتونید زیر چونه رو هم یک مقدار تیره کنید.

اینکار باعث میشه که قبقب شما کمتر دیده بشه و چهره شما به قول معروف خوش آرایش تر بشه. برای درک بهتر این قضیه به عکس های زیر توجه کنید.

آموزش کانتور صورت قبقب

 

خب حالا نوبت blend کردن هست شما هم میتونید از براش استفاده کنید و هم اینکه میتونید از beauty blender استفاده کنید. من سعی میکنم با هردو این کار رو انجام بدم.

آموزش کانتور صورت قسمت پیشانی

خب همانطور که در عکس بالا میبینید از قسمت پیشانی شروع میکنیم و سعی میکنیم که blend ها را به سمت بیرون بزنیم و یک توصیه هم بهتون میکنم اونم اینکه سعی کنید قسمت ریشه های موی سر هم بزنید چون که معمولا این قسمت ها سفید تر نشون میدن. خب همانطور که در عکس بالا دیدید پیشونی من یک مقدار کوچکتر جلوه میکنه.

حالا بریم قسمت های گونه صورت رو شروع کنیم به blend کردن و دقیقا همانطور که در قسمت پیشانی انجام دادیم این قسمت رو هم به سمت بیرون blend میکنیم.

نکته مهم در آموزش کانتور صورت

وقتی خواستید برید سراغ blend کردن خط روی لپ هیچوقت به سمت پایین blend نکنید چراکه گونه های شما به سمت پایین میاد و همون حالت بدی که گفتیم رخ میده پس به سمت بالا شروع کنید به blend کردن.

آموزش کانتور صورت گونه و لپ

برای اینکه جلوه بهتری هم داشته باشه یکبار هم با beauty blender روی اون ضربه بزنیه اما یادتون باشه نکشید فقط ضربه بزنید چون جای کانتور رو درست انتخاب کردیم دیگه نیازی نیست تغییری توی جای اون بدیم پس فقط چند بار با beauty blender ضربه بزنید.

آموزش کانتور صورت نتیجه

خب همانطور که در عکس مشخص شده و میبینید گونه من رفت بالا برعکس چیزی که خیلی ها به اشتباه به سمت پایین کانتور میزدن و چهره خودشون رو پیرتر نشون میدادن. البته قسمت بالایی گونه و زیر چشم رو بعدا با یک هایلایتر میتونم خیلی بهتر کنیم تا چهره ما خوش آرایش تر بشه.

 

یک نکته خوب برای مهمانی ها

اگر قصد دارید به مهمانی برید و یا میدونید عکاسی قرار در مراسم بشه شما میتونید یکمی مقدار کانتور که استفاده میکنید رو بیشتر کنید تا کمی قسمت های که کانتور میزنید تیره تر جلوه کنه و در نتیجه در عکس هایی که از شما گرفته میشه و یا در مراسم مهمانی که میرید چهره شما واقعا خوش آرایش بشه.

 

قسمت قبقب هم که از همه جا راحت تر هست و کافیه به سمت پایین و گردن خودتون blend کنید همین. البته یادتون باشه وقتی هم خواستید خط روی چونه‌ها رو blend کنید به سمت بالا نرید و براش رو به سمت پایین و گردن بکشید برای درک بهتر این موضوع لطفا به عکس های زیر دقت کنید تا متوجه منظور من بشید:

آموزش کانتور صورت قبقب و چونه

خب کانتور صورت تمام شد حالا نوبت بینی هست که کانتور بزنیم اما قبلش لازم هست یک نکته در خصوص کانتور بینی به شما بگم.

نکته در مورد کانتور بینی

شما هروقت میخواین بینی رو کانتور کنید در اصل میخواین که قسمت‌های تیره بینی یا همون خط های بینی رو تیره‌تر کنید خب حالا هرچی این خط‌ها به همدیگه نزدیک تر باشند بینی شما جمع تر میشه و بلعکس هرچی فاصله این دوتا خط بیشتر باشه بینی شما نمای پهن تری به خودش می‌گیره.دوستان مطمئن باشید که خطی که میکشید صاف باشه و کج نشه دقیقا شبیه به عکس زیر:

آموزش کانتور صورت بینی

اما برای کانتور بینی و blend کردن باید از براش کوچک تر از براش که برای صورت استفاده میکردید، استفاده کنید. چون اگر براش بزرگ بخوایم استفاده کنیم یکدفعه همه کانتور پخش میشه و آرایش شما را کلا بهم می‌ریزه. خب سعی کنید به طرف پایین و بیرون blend کنید حواستون باشه که به سمت فاصله بین دوتا خط به هیچ وجه blend نکنید.

 

خوب دوستان امیدوارم که از این آموزش هم بهره کافی رو برده باشید.

 

منبع : کانال یوتیوب سامر میکاپ

  • مدیریت
  • 17 مرداد 1398
  • 237 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *